busiga barn och gnälliga grannar...

Gnälliga grannar har jag inte mycket till övers för!

Okej, gnäller man av en "riktig" orsak typ pianospelande mitt i natten så kan jag förstå men när man inte klarar av barn som leker i ett litet skogsparti bredvid husen så borde man ta sig en funderare på om det inte är dags att överväga ett boende någon annanstans än i ett relativt barntätt bostadsområde?! 
Och förresten, hur går det till när man så totalt glömmer bort hur det är att vara barn? Har inte den här mannen och hans fru varit busiga barn någon gång? Jag kan förstå om mannen aldrig har lekt  "Sagan om ringen" men indianer och cowboys fanns väl ändå under hans barndomstid? 
I vilket fall som så är det sorgligt att höra hur han ger sig på barnen här utanför, ofta handlar det om att de inte får höras, barn som inte bor i  vårat hus har inte här att göra och är de dessutom av utländsk härkomst så skräds inte orden. 
Jag har länge gått och samlat små "retningar" på hög och fick en liten urladdning idag när han gav sig på den lille pojken och hans kompis så nu återstår väl att se vad som händer...
Hoppas att  någon låser in mig och kastar bort nyckeln om jag blir likadan när jag blir gammal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0