sommar och irriterade barn...



Så kom äntligen sommaren tillbaka och här har det badats och solats för fulla muggar!
Tyvärr så är det inte bara för att det är skönt som det badas utan det finns även ett klart uttalat behov av svalkande dopp. Speciellt för den store och den lille pojken i familjen. Och när de är igång så kan  även mamman behöva svalkas av ett par grader. Idag räckte dock inte Sommens 24 grader för att hålla syskonkärleken på lagom nivå utan den kokade över. Rejält! Ett evigt retande följt av viss fysisk kontakt och detta på en fullsatt badstrand. Mycket kul... Speciellt med tanke på att vi en timma senare skulle gratulera min far och min bror som nyligen fyllt år. Mamman sätter fart ut i vattnet och får efter en stunds diskuterande lugn på den retande pojken. Efter ytterligare några minuters pratande så förstår även näste pojk vikten av att vara sams för en liten stund. När vi sedan är på väg upp ur vattnet så kommer en tant simmandes bakom mig; "Jag måste ge dig en eloge för att du tar tag i problemen trots att så många ser på, många andra föräldrar skulle bara låta det vara." Jag blev formligen svarslös, jag hade inte en tanke på att halva stranden satt och tittade på..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0