nostalgi

Ikväll passade jag på att hälsa på en väninna i Malexander. Byn visade sig från sin bästa sida i kvällssol men det var i stort sett öde. Vart har allt folk tagit vägen?  Den lille sonen roade sig med gårdskatten så det blev en trevlig kväll med prat om både ditt och datt över några koppar te. 
Eftersom vissa kändisar gick i hagen nedanför Sommarhagen så blev jag en anings nostalgisk. Lilla Zorba, nu syns det på långt håll att hon är tant och Mia, dagen till ära(?) utan alienluva och myggtäcke...
Hemvägen gick sedan genom den djupa skogen och förbi det stora huset där många somrar tillbringats, så många minnen...




Kommentarer
Postat av: Elina

Och jag som under mina sju Malexandersomrar aldrig sett skymten av Hallingsfall. Vägbeskrivning? Fast å andra sidan vågar jag nog inte ens köra förbi på egen hand, efter diverse spökhistorier ;o)

2008-07-01 @ 00:43:05
URL: http://www.elinasord.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åh, MYYYYS!!!!

2008-07-01 @ 06:38:27
Postat av: Annapanna

Elina, fortsätt rakt ut i skogen från Tumbo. Åk förbi minst en älg, några små gläntor med ängsull och ett par harar. När det helt plötsligt ljusnar bland tallarna så är man framme, stall på vänster sida och hus på höger. (självklart finns en tydligare vägbeskrivning om så skulle önskas ;-))

2008-07-01 @ 13:52:08
Postat av: Annapanna

Åsa, bitterljuva minnen, inte mycket som är som det var. Skulle gärna vilja veta vem som bor i H-fall och få lov att titta in i stallet och bara minnas. :-)

2008-07-01 @ 13:54:57
Postat av: Åsa

Anna! Fiiin bild ju!

Elina: Jag brukar tänka vänster-höger-vänster när vägen delar sig!

2008-07-01 @ 23:05:21
Postat av: Bodil

Jag vet inte längre om jag vågar åka till Malex, det finns så många år av minnen där, men inget är som det var, eller som det borde vara... Men visst blir man nostalgisk! Kram Bodil

2008-07-02 @ 12:46:28
URL: http://bodilsminicirkus.blogg.se/
Postat av: jen

min familj bodde där senast:-) flyttade ut- 06. har fått
väldigt många minnen! när vi flyttade in fanns fortfarande kiosken i hallen, den blå köksmaskinen i köket och alla miljontals våningssängar och de flerfärgade rummen kvar.. jag fick bo i det blå rummet.. i alla rum under tapet o sängar fanns det klotter om hästar alla tyckt om vem som var bäst!(trots den lilla lappen på anslagstavlan "klotter= ridförbud!" hade själv hästar där och red i alla stigar andra ridit i :-D vintrarna där v ar hemska men gud vilka underbara somrar jag haft!! lycklig som fick bo i så många år i det huset

2013-04-14 @ 22:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0