Tumboliv, första året på Hallingsfall

Livet på Tumbo har under de senaste ca 10 åren varit något väldigt speciellt. Där har många scener utspelat sig som lätt skulle passa in i  den värsta doku-såpan; vänner har ställts mot varandra,  lögner har uttalats, påtryckningar i olika former har skett, folk har slitit sitt hår och blivit halvt galna av trötthet och bekymmer över verksamheten, ja listan kan göras hur lång som helst men ändå har allt detta inte lyckats att förta det Tumbo som finns i mitt hjärta!

Jag glömmer aldrig den dagen då jag för första gången satte min fot på Hallingsfall. Vilken lycka!  Vilket underbart ställe, vilket underbart liv för en hästtjej. Först fick jag provrida Falladin (som faktiskt var min sköthäst på min lilla ridskola där hemma) men han var en anings för stor och stark för mig att rida på så jag fick istället Miola som min häst. Sedan följde tio underbara dagar fyllda av hästglädje och jag ville inte alls åka hem när de var slut. Som så många andra tjöt jag som en gris på vägen hem, vill minnas att mina föräldrar hotade att släppa av mig mitt i skogen om jag inte slutade...
En halv evighet har gått sedan dess men jag minns det som igår. Hugga-bugga, Musse Pigg, Öknen, spökrundor, nattritter, Jag vill ha, vattenkrig,,, Vilka minnen...

Kommentarer
Postat av: Elina

Väntar med spänning på "Tumboliv 2" :o)

2008-10-22 @ 23:56:12
URL: http://www.elinasoordnadeord.blogspot.com
Postat av: Bodil

Oj oj oj, Tumbo är ju inte som det var, men vad underbart det var när man var liten! Och Miola... henne minns tom jag! Stora snälla Miola!

2008-11-04 @ 22:05:35
URL: http://bodilsminicirkus.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, snällare häst än så får man leta efter!

2008-11-05 @ 14:46:27
Postat av: Anonym

Hallå!

Sökte på måfå på Hallingfall på google och fann din blogg! Har själv haft några av mina underbaraste somrar på härliga Hallingsfall, hästar som Max, Hebe, Petronell, Pajas o Athos finns fortfarande i mitt hjärta! Så många minnen som denna magiska plats gav så många tjejer o det är kul att läsa om dem från någon helt okänd!

//Sandra

2009-03-04 @ 12:57:32
Postat av: Jenny Larsson

Blir helt nostalgisk när jag läser det här och ögonen fylls av nostalgiska tårar. Tumbo, Hallingsfall, Georg o Malexander har för alltid sin plats i mitt hjärta. Tiden kommer aldrig tillbaka, men minnena är en del av mitt liv. Mysig läsning! Hälsningar Jenny Larsson

2010-03-23 @ 15:29:31
Postat av: Sophie

Hej, jag sokte ocksa pa mafa om Hallingsfall o minnerna varmer av att lasa detta. Var pa Hallingsfall sista sommaren de hade oppet och hade Petronella som min. Vi var bara 8st pa ridlagret! men det var underbart. 2 ar senare akte jag till Tumbo och hade Petronella aven da <3

Min favoritplats var rummet dar alla skrev en liten kommentar o hastnamn pa Hallingsfall! Sa mycket minnen i en sadan liten plats

Sophie Ostlund

2010-07-19 @ 19:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0