lilla bus är sjuk...



Jaha, så kom då den dag som de flesta hundägare inte ens vill tänka på, lilla bus är sjuk.

Från att ena dagen ha varit vanliga glada Blondie så var hon trött, öm, stel och utan aptit den andra.
Ett första veterinärbesök gav diagnosen Erlichia och ett recept på medicin mot denna fästingorsakade tillstånd. Tyvärr så gav det inte det minsta resultat utan istället så fick jag imorse ta hand om en hund som bara skakade så fort vi skulle göra något. Det blev ett samtal till Valla och sedan en resa dit så Blondie blev klämd och vänd på rejält. Veterinären där kunde naturligtvis inte säga vad som var fel förutom att hon ömmade lite extra på en punkt av ryggen. Det slutade iaf med att Blondie fick lov att stanna kvar så att de kan ge henne smärtstillande och göra vidare undersökningar.

Så nu är det många tankar som virvlar runt, alldeles i onödan eftersom jag ändå inte kan göra mer än jag gjort just nu och jag vet att hon är i bra händer. Men det är riktigt tomt här hemma...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ex-matte hälsar till Bondbruden att hon ska krya på sig! <3

2009-05-16 @ 19:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0