ordning och reda...

Nu när jag har en långhelg framför mig så tänkte jag passa på att städa ur mitt svarta hål till klädkammare...
Min klädkammare är av den typen som man mosar in grej efter grej i tills det en dag är så fullt att det är med risk för allvarliga skador som man öppnar dörren dit. Inte så praktiskt... Nackdelen är att när man väl börjar så finns det ingen återvändo, det är bara att köra på tills allt är på rätt plats. Rätt plats kan sedan variera från klädkammaren, källarförådet, soptunnan eller grovsoprummet. Det kan ta sin lilla tid när man helt plötsligt hittar fotoalbumet som man inte haft en aning om vart det låg så man är tvungen att minnas några tonårsår en stund mitt i allt städande. Nu har jag iaf kommit så långt att jag ser golvet därinne för första gången på månader! Skönt! Det som återstår är att springa iväg med alla påsar och kartonger till det ställe där de hör hemma. Mindre kul! Helt plötsligt så verkar allt annat så mycket roligare att göra.Men det är bara att sätta fart för just nu ser det ut som ett solklart fall för "Rent hus"!


Kommentarer
Postat av: Elina

därför kan man låta bli att ha fotoalbum från sin tonårstid, så man inte behöver minnas den, höhö :o)

2009-06-19 @ 17:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0