tillfällig minnesförlust...

Kockan är halv sju på morgonen. Upptäcker att jag igår kväll glömde att sätta mobilen på laddning, alltså är mobilen helt död. Sätter i laddaren och slår på mobilen...

Ange PIN-kod... 1062. Eh, nähä
Ange PIN-kod... 6210 måste det vara. Nähä, inte det

Går och funderar ett tag medans jag försöker få igång killarna här hemma. Javisst ja, så dum man kan vara. Hur kunde jag glömma koden. Helt säker på att jag nu har kommit på den rätta kombinationen så närmar jag mig mobilen igen.

Ange PIN-kod... 5210! Ajdå, hmmm. Ange PUK-kod... Och VART har jag lagt den lilla plastbiten då???

Ibland blir jag rädd för mig själv.

Kommentarer
Postat av: lars thånell

Jag drabbades av TGA (transitorisk global amnesi) för ett och ett halvt år sedan. Ställde upprepade förvirrade frågor till min son, som ringde en god vän, tillika läkare. Hon såg till att jag kom in på sjukhus. Där vidtog hjärnröntgen och övernattning. Dock tycktes min förvirring endast varat några timmar. Nästa dag helt okej igen. Men kusligt. Man sa att det sällan återkommer. Men för ett par veckor sedan på Kreta skedde samma sak dock i btydligt mer begränsad omfattning. Jag var helt borta (kom bland annat inte ihåg numret på hotellrummet). Enligt sonen varade minnesförlusten cirka 15 minuter.

L T 69 år

2010-07-08 @ 11:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0