vardagsakrobatik...

Tog en tur till  södra grannstaden igår, det var dags för lilla bilen att besiktas. Själva besiktningen gick bra(inga anmärkningar alls) och bilbesiktningspersonen var tacksam över att bilen var nytvättad. Tydligen är det inte så vanligt med nytvättade bilar så här års, något som jag lite senare fick full förståelse för...
Efter lite handling så var det hemfärd och dags för en lite läxtjat samt matlagning. Store pojken hade bestämt att det var dags för lasagne och när den var färdig för ugnen så var det dags för mig att fara iväg på veckans andra möte. Lite stressad kom jag ut på parkeringen bara för att upptäcka att lilla bilen tydligen tyckt att tvätt och vinter inte hörde ihop. Inte en chans att komma in på förarsidan och passagerardörren var lika fast besluten den vid att tvätten var en dum idé.  Högra bakdörren var lite hygglig och behagade öppna sig efter lite påtryckningar(eller snarare utdragningar), nu fanns det iaf en väg in i bilen! Jag fick fälla passagerarstolen och veckla ihop mig så gott det gick. En variant av rutchkana och sidbyte senare så var jag ändå iväg och kom i tid till mötet. Eftersom dörrarna inte heller svarade på bearbetning inifrån så vart det samma väg ut. Tack och lov att parkeringen var var folktom vid tillfället!
Samma procedur efter mötet och ett par gånger till för att få in bilen i garaget. Nu ligger silikonstiftet i väskan så det inte händer igen... Senare på kvällen så var vänsterbenet helt avdomnat och sticksigt efter dagens övningar. Jäkla skitrygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0