minisemester...

Eftersom jag var ledig i två dagar och det var så trist att sitta själv här hemma så bestämde jag mig för att spendera dessa dagar i Blåvik istället.

Väl där blev det en härlig långpromenad i skogen där jag kunde konstatera att lilla psykohunden inte har en tillstymmelse till jaktinstinkt...
Inte minsta lilla reaktion när mamma Älg med tillhörande två kalvar skuttade över vägen strax framför oss, tror jag reagerade mer eftersom jag tyckte att det kändes en anings kymigt att bli utstirrad av tre par älgögon när vi tassade förbi på vägen. Med hem efter promenaden kom några kantareller, lite fyllning till blåbärspajen samt ett gäng fästingar.

Någonstans till vänster om mittenbjörken står familjen Älg...

Härlig kväll på verandan... Ute var det sådär tyst att man upptäcker att man faktiskt har lite tinnitus.


Idag upptäckte jag dock att det fanns lite jaktinstinkt i lilla Blondie trots allt, vi har helt enkelt inte hittat hennes rätta kall förrens nu. Ni har ingen aning om hur mycket energi en liten, mycket hårig hund kan lägga på att leta grodor! Japp, så är det, det är en grodhund jag har!

Så här trött blir man av att jaga grodor...

Vi fick också lite oväntat besök under dagen. Först ut var pappa som fått för sig att det skulle klyvas ved i värmen och på eftermiddagen flög det in en annan krabat som säkerligen blev betydligt mer chockad än Blondie och mig över vad han tagit sig till...


Passade även på att testa den nya dammsugaren i stugan genom att städa bilen (behövligt? japp!). Då var det någon som fick nog av att semestra och demonstrativt försökte visa att det var dags att åka hem genom att vägra gå ut ur buren något mer...

Ge dig matte, jag vill hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0