får jag be om största, möjliga tysssssstnad...

Ska precis sätta mig och läsa, frukosten är avklarad, kvällens shoppinglista är färdig, hunden har varit ute, varit lite social över telefon, fått i mig morgonens kaffedos, katten har somnat osv... Ja, i princip alla komponenter på plats för att kunna koncentrera mig på det som ska läsas. Vad händer då? För självklart är det så att det var lite för bra för att vara sant... Jo, det verkar som om grannen fått för sig att flytta runt på allt som hänger på väggarna och det innebär inte lite diskret slående med en hammare på några små spikar! Nej, han tar fram den tunga arsenalen på en gång och borrar ett antal gånger och ett antal gånger till. Så blev det tyst och jag tänkte i mitt stilla sinne att nu så kan jag ta fram mina böcker. Sagt och gjort, jag hamnar vid köksbordet och likaså böckerna. Men grannen gick nog snarare ifrån sitt köksbord och förmiddagskaffe i samma stund för då började borrandet igen...
Så nu ger jag upp och traskar ner till bibioteket istället, förhoppningsvis så är det åtminstone borrfritt där.
Och vad gäller grannen så ska han få igen, jag har också några grejer som ska upp på väggarna och som kräver lite borrning minsann! Frågan är bara när jag ska planera in det...

Kommentarer
Postat av: ullis

Lördag morgon kl 06,,,,,,testa de å se om han blir glad.

2011-03-04 @ 09:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0