Malexander...

Idag blev det en liten tur upp till den lilla byn mitt i skogen! Först lite kaffe och prat på Sommarhagen och efter det ett litet besök på granngården. Vad vore väl en tur till Malexander utan en tur till Tumbo? Jag fick en guidad tur runt hus och stall av nya ägaren Anna och de har verkligen haft fullt upp sedan de flyttade dit! Stora huset renoveras för fullt och de hoppas på att kunna flytta in i det till hösten, under tiden bor de i matsalen med allt vad det innebär. Det enda de har gjort där är att byta ut kaminen som var alldeles feldimensionerad för att värma upp ett så pass stort hus... Stallet var sig likt, enda skillnaden var att logstallet var ombyggt för lösdrift med hittills två enorma "boxar" som fått agera fölboxar nu under våren. Japp, så är det, det finns småttingar på Tumbo igen! Så söta de var, Matilda och MacDuff, och så väntar de en liten till framåt slutet av maj. Kul att det händer något på gården igen och jag misstänker allt att jag kommer att åka förbi någon mer gång i sommar... :-)


Matilda


MacDuff med mamma Cara


Hästar på vallen...


Lillsjöhagen hade fått en helt annan sorts fyrfota invånare...

Kommentarer
Postat av: elina

åh vad roligt att se att det är lite liv på Tumbo igen!

2011-05-16 @ 16:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0