Stockholm...

Hemkommen igen efter ett par dagar i Stockholm som visade sig från sin bästa sida! Soligt och härligt väder och visst är det något specielt med stadslivet, alla uteserveringar och bara det faktum att det är folk ute efter klockan tio på kvällen trots att det är mitt i veckan... Men nu var jag ju inte där för att njuta av vare sig solen eller stadslivet utan jag och min partikamrat Janet var där för att gå på en konferens om äldres psykiska ohälsa. Konferensen var riktigt intressant, det var många olika föreläsare och teman, allt från kulturella skillnader på synen om psykisk ohälsa, den ökade självmordsrisken med ökad ålder, hur boendemiljön kan påverka måendet, vad kan göras och vad behövs göras för att fånga upp de äldre som inte mår bra och mer därtill. Som sagt, riktigt intressant och vi fick med oss en hel del funderingar hem!
Självklart hann vi med att ta en liten tur på stan också!
Lika självklart var det väl att vårt tåg hem var försenat, de hade visst tappat bort en vagn (!?) och jag vet inte om de letade efter den men det tog iaf en halvtimma innan tåget kom in på stationen. På grund av förseningen fick vi taxi hem från Tranås (tack SJ) och på den lilla stund det tar att åka från Tranås till Boxholm så fick vi höra taxichaufförens hela livsberättelse, vi måste sett bra trevliga och förtroendeingivande ut... :-)




Stockholm by night, utsikten från hotellet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0