tiden går fort...

Jo så är det, tiden går fort. Alldeles för fort ibland! Det känns som om de senaste åtta månaderna rusat iväg och mina tankar om att fem års utbildning skulle kunna kännas långt har ändrats. Fortsätter det på det här viset så kommer jag snart stå med både färdig utbildning och legitimation i handen! En rätt skön känsla.

Under den här senaste veckan har jag hunnit med att färdigställa en grupprapport, förbereda och utföra en muntlig presentation om densamma samt fylla år! Så nu är jag alltså 38, en lite märklig känsla, inte på grund av att någon 40-årsnoja står och väntar bakom hörnet utan snarare en stilla undran över hur det gick till? 38? Återigen, tiden går fort och jag tror att åren sprang iväg före mig för ett bra tag sedan! :-) Men så länge jag inte känner mig äldre än vad jag är så spelar väl inte det någon större roll. :-D

På tal om att bli äldre, snart så har jag två tonåringar i huset med allt vad det innebär. Det är himla kul att få följa hur de blir allt mer vuxna (ja, jag vet men ibland glimtar det till av lite mognare beteende!). Samtidigt är det lite svårt att inse att de inom snart kommer att vilja stå på egna ben och att de inte kommer att ha så stort behov av morsan längre. Fast det tar ju lite tid tills dess, de kan ju fortfarande komma och vilja mysa i soffan ibland så SÅ stora är de inte än (fast detta skulle de förneka för allt vad de är värda om man frågade dem :-D).

Och förresten, ett stort tack för lergrytan jag fick på min födelsedag, den är numera invigd och attans vad gott det var!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0