inget mer nattsuddande...

Senaste månaderna har varit lite smått kaotiska här hemma. Jag har fullt upp med mina egna studier, grabbarnas aktiviteter har dragit igång igen och eftersom en av behöver grabbarna extra mycket hjälp/stöd/tjat/gnat för att det ska fungera något sånär med skolan, ja, då blir det smått körigt. Dessutom har allt haft en tendens att ske sent på eftermiddagen/kvällen! Säger sig självt att det blir smått kaos då och just detta kaoset har tagit alldeles för mycket energi än lovligt, typ 198%!
Så det fanns ett stort behov av en ny struktur här hemma och eftersom det inte har funkat så bra att klumpa ihop allt på kvällen/natten så fick det alltså lov att delas upp i stället.

Lösningen blev den att numera ringer lilla mobilen redan strax före fem på morgonen för att jag glatt ska studsa upp ur sängen och gladeligen skutta vidare ut till min kaffekopp och min kurslitteratur för att få plugga i lugn och ro! Eftersom jag då är klar med mitt eget pluggande så kan den lille sonen få min odelade uppmärksamhet när han ska komma igenom sina läxor (detta sker ändå inte helt fritt från kontroverser kan jag säga). Dessutom behöver jag inte känna mig stressad när jag sitter och väntar på att grabbarna ska bli färdiga med sina aktiviteter vilket ju också har en positiv påverkan på humöret. Som effekt av denna (för mig totalt omvälvande) förändring, så är jag trött som en gnu på kvällen och går nöjt och lägger mig samtidigt som barna.

Så nu är det slut på nattsuddandet och med det så är nattugglorna utrotade i området!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0