tantvarning nr 2...

Nycklar, jag säger bara det, nycklar...
De har en märklig förmåga att bli rätt många och dessutom kan de hamna på de mest konstiga ställen utan att man har en aning om hur det gick till. Jag har vid ett tillfälle hittat dem i kylskåpet efter att ha letat länge och väl men det skyller jag på att jag var extremt hungrig och trött när jag kom hem kvällen innan!
Eftersom jag lyckats samla på mig ett gäng nycklar som går både lite hit och dit så har jag delat upp dem på två nyckelringar för att slippa dra runt på alla samtidigt (kanske vore bra om man ser det ur träningssynpunkt). På den ena sitter de som används i stort sett dagligen och på den andra de som används mer sällan, den sistnämnda brukar bo på ett speciellt ställe. Lustigt nog fanns den inte där borde vara när jag för någon vecka sedan skulle ner i källarförrådet. Letade runt på andra möjliga "bra" ställen den kunde ha hamnat på men si det hjälpte inte ett dugg! Sedan dess har jag letat. Och letat. Efter möjliga "bra" ställen där jag kan ha lagt den i förbifarten. Alla väskor gicks igenom (och vad är det med oss tjejer och handväskor egentligen?), inga nycklar men däremot fem tändare och ett nagellack som jag undrat över vart det tagit vägen. Av bara farten fick kryddskåpet sig en välbehövlig utrensning och andra köksskåp fick sig också en rejäl genomgång. Igår kväll började jag snegla mot garderoben men kom på bättre tankar än att riva ut alla kläder mitt i natten. I morse var det så dags att bege sig mot skolan och jag hade börjat packa ihop det som skulle med när jag stilla undrade varför väskan såg så lustig ut, som om något tungt och klumpigt var i den fast den var tom. Kan tillägga att jag redan letat igenom den väskan en fyra-fem gånger utan att upptäcka att vad som gömt sig i mittfacket...

Kommentarer
Postat av: Åsa

På 80-talet fanns det ju nyckelknippor som pep när man visslade eller klappade i händerna. Borde det inte finnas något liknande idag också?

2011-10-06 @ 08:17:21
URL: http://minalivstankar.blogg.se/
Postat av: Anna

Precis en sådan skulle jag behöva! :-D

2011-10-06 @ 18:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0