sommar...

Jag kan numera meddela att sommarens premiärdopp är avklarat! För att undvika traumatiska minnen hos både mig och eventuella läsare så blir det inget foto upplagt som hänvisar till den händelsen! Men premiärdoppet var klart godkänt, 25 grader är inget att fnysa åt precis.
 
Annars har sommaren var lite lik förra sommaren, de dagar jag har jobbat har  varit de dagar då alla badställen faktiskt har haft som mest besökare och de dagar jag har varit ledig så har solen försvunnit så snart jag visat mig utomhus. Förhoppningsvis kan vädret tänka om lite för annars väntar två VÄLDIGT regniga veckor framöver.
 
Jag har sett på facebook att kantarellerna har börjat titta fram. Självklart ville inte jag vara sämre så det har blivit ett par svampletarturer. Den första rundan resulterade i 1 msk (!) torkade kantareller men vi hade kul ändå hunden och jag. Man kan säga att delar av kyrkstigen var smått igenvuxna, så pass att man bara såg ett steg framför sig av stigen. Blondie tyckte dock att det var skitkul att leka kurragömma med matte.
 
 Är du med nu matte, du räknar...
 
Ser du mig?
 
Ser du mig nu då?
 
Vi insåg ganska snart att svamparna var både små och få så gick vi på blåbåren istället, de var både många och stora, mycket roligare att plocka när det faktiskt finns något att plocka. Det sista var mitt påstående, hunden tyckte tydligen annorlunda...
 
 
Tråkmatte!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Månhage

Haha, nu såg jag henne! Mobilskärmen var för liten och hade för dålig upplösning för att jag skulle kunna hitta henne förut.
Ser att hon har blivit lamm igen. ;-) Bäääh!

Svar: Sommarfrisyren är ju ett måste! :-D
Anna

2012-07-27 @ 20:24:07
URL: http://www.minalivstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0