en bra dag och banankaka...

Hitintills har det varit en bra dag! Jag har hunnit med både plugg, disk, lite städning inne, höststädning på balkongen och kommit igång med tvätten. För att inte förgås av ren präktighet var jag tvungen att ta en paus och lite bananpaj!
Attans så gott! Jag brukar inte gilla varm banan men den här kommer jag att göra om. Igår fick bananpajen 10 poäng av 10 möjliga av den lille sonen, den store sonen gav den en 7:a, klart godkänt betyg.

Om ni gillar friterad banan till efterrätt så bör ni testa att göra den här pajen, det är lite smidigare och jag tror den är lite godare också.

Rör ihop;
100 g smör (rumstempererat)
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl socker
0,5 dl sirap

3 bananer
Skiva bananerna och lägg dem i botten av en pajform sedan fördelar du smeten över bananslantarna så gott det går (det ser ut som det är för lite smet men det ordnar liksom till sig i ugnen), in med formen i ugnen (175 grader, 15-20 minuter) tills den fått lite trevlig färg. Serveras ljummen tillsammans med vaniljglass.


Kommentarer
Postat av: Åsa Månhage

Tror aldrig att jag har ätit friterad banan, men grillad banan med choklad är gott!

2012-10-01 @ 21:07:38
URL: http://www.minalivstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0