julstjärna...

Men seriöst, hur inspirerande är det att försöka skriva om ett inlägg? Och hur kan det bara försvinna i första taget? Och vart tog det vägen? Någon som har sett ett random blogginlägg om julstjärnor någonstans? Inte kul alls men jag gör ett försök.
 
Jo, det är så att den 12 december är det julstjärnans dag enlig listan med viktiga dagar som jag tagit upp tidigare. Frågan var då om det var läge att gå och köpa sig en julstjärna just för att fira denna dag. Eller inte.
 
För när det kommer till julstjärnor så har jag inga gröna fingrar, faktum är att jag tror, nej jag vet, att julstjärnorna snarare tycker jag har svarta fingrar. Det spelar ingen roll hur jag gör så har jag ändå lyckats ha ihjäl dessa blommor långt innan själva julhelgen är i antågande. De blir övervattnade, undervattnade, står för varmt, står för kallt, står i drag, de bara ger upp eller vad det nu är som händer. Och ibland ser man hur en del har rena julstjärnebuskarna i sina fönster långt fram emot sommaren. Hur gör de liksom? Vad är hemligheten? Jag har inte en susning men är grymt imponerad över att de lyckas med en sådan bedrift.
Så, i år år har jag bestämt mig, det blir inget julstjärneinköp och det känns okej. Som tur är känner jag mig riktigt nöjd med att orkidéerna trivs som ogräs i köksfönstret och blommar om vartannat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Persson

Har inlägget/bilden fallit bort här, eller var det tänkt att det bara skulle vara en rubrik?

Svar: Det var ett inlägg och en bild också... :-(
Anna

2013-12-13 @ 08:18:30
URL: http://minalivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0