kvällspromenaden...

Det skulle bli kvällspromenad i grannbyn ikväll eftersom den store sonen skulle vara med på klubbmästerskap i standardpistol. Solen sken och allt verkade gynnsamt för en trevlig runda runt väl valda delar av grannbyn. Alldeles lagom varmt tyckte Lilla Bus och jag. Då bestämde sig vädret för att vända på en ytterst liten femöring. Från strålande sol till ösregn på mindre än en minut. Jag tror inte att jag egentligen behöver skriva ut att vi var utan paraply och därmed blev blöta men jag gör det ändå, vi blev genomblöta! Vi försökte vänta ut regnet under ett träd men det hjälpte bara till en början, det skvätte snart på lika bra där som på vägen så det var lika bra att gå. Så det gjorde vi, gick ändå alltså. Som tur var så var det varmt så det var skönt i alla fall. Jag kanske bör tillägga att det sista var min uppfattning, Lilla Bus är inte förtjust i någon form av vatten alls förutom det som går att hitta i en vattenskål.
Efter en stund gav regnet med sig och solen tittade fram igen och naturen bjöd på droppande träd och lättande dimma, tyvärr så vill inte min mobil riktigt fånga det jag såg men jag kan ändå bjuda på ett litet smakprov på omgivningarna i grannbyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0