stor pojk...

Hur gick det här till egentligen?
 
Där satt jag i kyrkan och väntade på att grabbarna skulle få sommarlov, inte nog med det, det var sista gången den store pojken skulle få sommarlov från just den här skolan! Han kommer aldrig mer sitta i just de här kyrkbänkarna och vänta på att få gå ut till många, långa, härliga sommardagar. Han kommer istället att få sitta någon annanstans och vänta på de där sommarlovsdagarna istället. Men nog om honom nu, för där satt jag i kyrkbänken och var så nostalgisk som man bara kan bli vid sådana tillfällen då tanken plötsligt slog mig. Den Tanken. Det är nästan (obs, nästan!) 25 år sedan jag upplevde detsamma som den store pojken fick uppleva den här dagen. Den tanken kändes nästan lika märklig och omöjlig en stund som när man tittar på stjärnhimmeln och inser hur liten man är. Men hur gick det till? 25 år (nästan!!!)? Jistanes vad tiden far iväg. Tur man inte tänker på det varje dag! 
 
Men sommarlov blev det för båda grabbarna vilket firades med hembakt jordgubbstårta och saft när vi kom hem. I höst väntar nya äventyr för den stora grabben som hoppas på att komma in på Bygg och anläggning på Ljungstedska i Linköping, han vill gå i morfars fotspår och bli grävmaskinist vad det lider. 
 
Bilden är lånad från kompisens facebook...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud... är det där verkligen den lilla lintotten som Kajsa jagade?!! Han ser ju vuxen ut! Roligt att han vill gå i morfars fotspår, det antar jag att morfar är lite stolt över! :-)

Svar: Jo tack, förutom att han ser vuxen ut så minns jag mycket väl hur vuxen man kände sig när man började gymnasiet. Jo, morfarn blev nog lite rörd då han fick reda på yrkesvalet. :-)
Åh, jag kan se honom framför mig när han kom farande som skjuten ur en kanon genom trädgården med Kajsa gläfsande efter sig, vilken syn! :-D
Anna

2013-06-17 @ 17:49:46
Postat av: Åsa

Det var så klart jag som skickade förra kommentaren, även om jag råkade vara anonym!

2013-06-17 @ 17:50:33
Postat av: Hannah

Näe! Han var ju bebis nyss! Sen att du antagligen tänker samma sak om mig är en helt annan sak.... ;)

Svar: Det är ju det jag menar, det har ju inte gått så lång tid ju. Och ja, det är inte så längesedan du var bebis heller! ;-)
Anna

2013-06-17 @ 18:18:20
URL: http://hannahpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0