efterlysning...

Idag lyckades jag med att få ett par tallrikar att ramla ut ur köksskåpet och ner på diskbänken. Naturligtvis gick tallrikarna sönder! Den ena var en IKEA-tallrik som det  finns 10 likadana kvar av i skåpet så den lär jag direkt inte sakna. Den andra tallriken däremot hade jag bara en av som brukade användas som tårtfat/katfat men framför allt så är det en hel del minnen förknippade med just den tallriken. Så snälla, om ni råkar se en likadan på loppis eller något liknande så skulle jag bli jättetacksam om ni hör av er till mig!
 

 
Gefle - Rubin 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

:-( Man blir verkligen ledsen när något man kopplar till minnen går sönder. Klart att minnena inte enbart finns i tingen, men den där påminnelsen man får varje gång man ser saken är underbar. Jag håller tummarna för att du hittar ett likadant fat, och jag ska hålla ögonen öppna!

Svar: Det går säkert att hitta, jag har länge tänkt leta efter fler tallrikar i den serien så nu är ju anledningen till att börja med det ännu större! Men visst är det trist när något med stort affektionsvärde går sönder.
Anna

2013-11-18 @ 09:47:13
URL: http://minalivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0