premiär...

Under tiden jag har gått ner i vikt så har jag haft flera delmål på vägen. Dessa delmål har legat på vart 10:e kilo hittills och de har samtliga varit förknippade med att röra sig på olika sätt. En belöning var att köpa bra promenadskor, en annan var att börja träna på gym och en tredje handlade om nya träningskläder. Nu när jag börjar närma mig slutet på själva viktresan så går det av naturliga skäl lite långsammare och därför ligger delmålen nu på vart 5:e kilo men de handlar fortfarande om rörelse på något sätt. 

Nu i dagarna har jag nått ett av dessa delmål och det gav mig tillåtelse att snöra på mig skorna och ge mig ut och springa. Det kan låta märkligt med det är något jag verkligen längtat efter men som jag benhårt hållt mig ifrån för knänas skull. Men idag var det så dags, för första gången på 17 år så har jag idag varit ute och sprungit och det gick över förväntan. Visst var det tungt och det gick inte snabbt men jag kom tillbaka utan att ha gått ett steg, det är jag lite förvånad men mycket nöjd över! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0