pulled pork...

Vid flera tillfällen har jag sett inlägg på facebook om att folk har ätit detta och jag har sett ett flertal recept på det i diverse olika tidningar och på nätet. Alla verkar vara eniga, detta är supergott och ska ätas igen och igen och igen. Och om det bara ligger ett uns av sanning i det så måste det ju i alla fall vara ätbart eller?  Så pulled pork kom upp som lördagens erbjudande på veckans matsedel. 
 
Så fläskkarrén åkte in i ugnen i en lergryta tillsammans med salt, peppar, lök, vitlök och barbequesås och där fick det gotta till sig i sådär en sex timmar! Sedan serverades detta tillsammans med sallad, gurka, majs, rödlök och gräddfil lagt i frallor. Och hur smakade detta? Här nedan följer familjens recention...
 
Den lille sonen; det va gott!
Mamman; inte dumt alls (trots att mamman har liiite svårt för den rökiga smaken).
Lilla Bus; det luktar gott, det luktar gott!
Lilla Grå; ni kan äta bäst ni vill, släpp ut mig!
Pälsbollen; får jag smaka, jag vill ha en bit, snälla, ge mig också!
Kommer det att lagas till någon mer gång? Ja, jag tror minsann det.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0