söndag...

Igår tog jag en liten tur söderut för att hälsa på en god vän. Det blev en dag fylld med en massa prat och så lite shoping på det. Som pricken över i på en trevlig dag så fick jag med mig familjens nytillskott hem!
 
 
Låt mig presentera... 
 
Elvis i egen hög person!
 
En mycket nyfiken liten katt som redan hunnit med att utforska lägenheten och tagit komandot över hunden...
 
Elvis hade mellanlandat hemma hos syrran Smoothie, här sitter de och spanar efter vargen, eh, jag menar Blondie. 
 
Blondie sa inte mycket om att Elvis följde med hem, hon verkade mest tycka att om man bor tillsammans med en katt så kan man lika gärna bo ihop med två, åtminstone så länge man får ha hundmaten i fred... Selma däremot var ytterst tveksam till den här förändringen. Vad sjutton var det matte hade dragit med sig hem?
 
Det var lite kalla kriget-vibbar här igår, i alla fall från den stora grås sida. Elvis var inte så långsint och tyckte väl mest att den där grå saken var rätt trist som inte ville vara med och leka! Hur kul kan det liksom vara att bara sitta och stirra när det finns massor av skojiga saker att greja med? Skulle tro att hon snart tinar upp och att det då blir full fart här hemma!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sötkisse! Lilla grå ser verkligen tjurig ut, hoppas att hon accepterar Elvis snart!
Jag snor fotot på Elvis och Smoothie! Har du fler på dem tillsammans kan du väl maila dem?

Svar: Nu efter en vecka är det annorlunda, nu kan Lilla Grå nedlåta sig till att leka lite med den lille parveln... foton är skickade!
Anna

2013-10-01 @ 07:51:23
URL: http://minalivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0