sommarkväll

Igår var det en sådan där kväll som man får så mycket energi och glädje ifrån, en sådan där kväll när allting är så bra att man mår bra i hela kroppen. För första gången på väääääldigt länge hade jag båda grabbarna hemma OCH fick med dem upp till Blåvik! Under sommaren har de fått göra lite som de vill när det kommer till att sova hemma eller hos sin pappa vilket har resulterat i att det ibland bara funnits en grabb eller ingen alls här hemma. Så bara där, att båda var hemma och att båda ville följa med upp till stugan satte liksom kvällens ramar från början.
 
Väl på plats blev det lite fix och trix inför kvällen, goda vänner skulle komma för att umgås och inte minst fira den store sonens födelsedag! På menyn stod lite smått och gott, olika typer av grillat (kycklingfilé, fläskfile och korv), klyftpotatis till det för att få till en lite matigare bas till övrigt plock vilket bestod av  kräftor och räkor! Mums! 
 
Under grillningen blev jag underhållen av resten av gänget som spelade boule, tänk er ett gäng tävlingsmänniskor som anser att just deras klot är närmast. Ja just det, ren underhållning...
 
 
När kräftskålen var tom och bergen av skal täckte tallrikarna dukades det av och vi åkte ner till stranden där alla ungar tog ett kvällsdopp. Själv doppade jag fötterna från bryggan och bannande tyst mig själv för att inte ha tagit med badkläder, vattnet var så ljummet och det var helt vindstilla, underbart!
 
 
Lite äpplekaka med vaniljvisp avslutade kvällen tillsammans med lite saft och kaffe!
 
 
Tack för en härlig kväll och tack för min lilla present!
 
En kväll att spara i minnet och plocka fram när vintervindar sveper runt hörnet...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0