målsättning 2014

Utifrån förra året började jag fundera lite på hur detta år kan komma att se ut. Vad vill jag uppnå? Vilka målsättningar kan vara möjliga? Sakta men säkert så fick jag ihop en liten lista på saker jag hoppas kunna uppnå under året. En förutsättning är naturligtvis att jag håller mig pigg, hel och frisk så att jag kan fortsätta på den inslagna vägen.

 

bild från google
 
 

1. Innan året är slut ska jag ha uppnått 1000 sprungna kilometer, det innebär ca 2 mil i veckan och bör vara helt möjligt att få till även för en löpomstartare som jag.

2. En halvmara i maj, målet är att ta sig runt över huvud taget.

3. En halvmara i höst, målet är att slå majtiden.

4. Att nå min målvikt, den är numera inte så avlägsen (ca 10 kg bort), syftet är att vikten inte ska slita onödigt mycket på kroppen nu när jag kommit igång med springandet igen. Vore väldigt trist att behöva sluta för att knän och fötter ogillar belastningen.

5. Stressa mindre! Behöver inga närmre kommentarer, dock är det lite svårt att mäta men med tanke på att stress ofta innebär migrän för min del så får jag kanske skriva om det målet till färre migränattacker istället.

Vilket är syftet, vad hoppas jag uppnå med mina mål? Jo, förutom att jag tycker att det är skönt att springa så är tanken att jag ska må bättre över lag och därmed få mer energi och glädje som kan läggas på familj, vänner och andra trevligheter!

 

bild från kurera.se
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Åsa Persson

Nu får du publicera ett nytt inlägg, så jag slipper se den översta bilden varje gång jag kollar in här (vilket händer flera gånger om dagen).
Jag blir nämligen så störd av att jag VARENDA GÅNG läser fel och i stället ser orden: Get soals!

Svar: :-D Hade ingen aning om att jag lagt upp ett sådant dolt budskap! Ska genast fila på ett nytt inlägg.
Anna

2014-01-11 @ 12:21:03
URL: http://minalivstankar.blogg.se/
Postat av: Åsa Persson

Låter bra! :-)
... även om "själar" som jag tänkte på skulle ha stavats "souls", men min hjärna struntar i det när den ser bilden!

Svar: Hjärnan är lite märklig, faktum är att jag var tvungen att kolla om det stod fel, bokstav för bokstav, för när jag fick upp inlägget läste jag nämligen detsamma som du bara för att du berättat om det...
Anna

2014-01-11 @ 14:03:05
URL: http://minalivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0