värme

Ja, nu är den här, sommaren! Varmt så det förslår på en gång och visst är det skönt med lite värme. 
 
Men.
Jag har lite svårt att klara av värmen när jag springer, det är tungt och jobbigt och det känns som om syret håller på att ta slut så igår fick det bli en tidig morgon och 12 km före jobbet, inte heller det var kroppen riktigt med på. Springa före frukost? Och före kaffet? Människa, är du riktigt klok? Lite så kändes det som att kroppen muttrade över tilltaget under första halvan av rundan, andra halvan var den nog mer med på att det var hemväg och både frukost och kaffe hägrade...
 
Efter frukost var det dags för lite jobb och ett par personalmötestimmar senare var jag hemma igen och packade ihop mig för vidare färd mot Blåvik och badstranden!
 
Lätt packning; bikini, handduk, något att läsa, lite färsk ananas, en burk frysta hallon med Lindahls osockrade hallonkvarg (mums) och en fryst vattenflaska (har en halvlitersflaska liggandes i frysen, perfekt att ta med som kylklamp och supergott med iskallt vatten veárefter isen smälter).
 
Eftermiddagens utsikt, gör inte ont någonstans! Sol, vatten och en fläktande vind, helt perfekt!
 
På kvällen tog jag med mitt lånade promenadsällskap Mirja till ortens hundbad, det var uppskattat kan jag säga. Jag blev rejält nedskvätt från topp till tå av en uppiggad, överlycklig och uppenbart vattentokig tjej. Glada hundar är verkligen rena lyckopllret för alla i närheten! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0