skogstroll

Morgonen bjöd på ett långdraget duggregn, vilken himla "tur" att jag sparade inomhussysslorna tills idag! Efter frukost och lagom många kaffekoppar gav jag mig så på städningen. Till att börja med dammsugades det upp ett antal döda flugor och annat elände som förgäves hade försökt ta sig ut fönstervägen innan de dog svältdöden eller hur nu alla insekter dör inomhus när inga flugsmällor finns i närheten, sedan blev det mer normal städning med dammande, dammsugande och golvtorkande. Så nu är det rätt okej inomhus inför sommaren i alla fall. Efter städningen blev det lite mer kaffe och lite läsning tills regnet gav upp. Då var det nämligen dags att åka hem! På hemvägen stannade jag till för att föreviga en figur som står på pass i skogen i närheten av Blåvik, natt som dag, i sol som i regn. Skulle tro att just den här filuren stått där i sådär en 30 år eller något sådant. Lite roligt att veta att det finns små spår efter pappa och hans grävmaskin lite överallt i skogen, undrar vad mer han har hittat på... Tror han får ta med mig ut på lite sightseeing någon gång i sommar.   
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0