malexander tur och retur

Jo, nu var så dagen inne!
Den store sonens lämplighetsintyg och mitt godkännande som handledare kom med posten idag och självklart ville pojken ifråga ut och köra bil. Fram med övningskörningsskylten och ut till parkeringen. Med tanke på att den store sonen faktiskt är van vid att framföra fordon som är bra större än min Golf och därmed har en del trafikvana så tog jag beslutet (efter ett kort övervägande på parkeringen där han visade att han kunde både starta, backa ut och sedan köra framåt utan att få motorstopp) att det fick bli en tur till Malexander för att köpa glass.
 
Och det gick jättebra! Efter ett kort stopp i Malexander för glassköp hos Helene på cafét (som höll på att tappa hakan när hon insåg vad som hänt med den 8-åriga pojken som ibland följde med och fikade när det begav sig förr för typ en halv evighet sedan) åkte vi hemåt igen. Mamman var faktiskt betydligt mer avslappnad än hon någonsin trott att hon skulle vara i den här situationen. Jag tror minsann att vi kommer att fixa det här övningskörandet utan att bli alltför osams framöver! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad härligt att han äntligen är igång! Och med en sådan premiärtur låter det inte som om det kommer ta någon längre tid innan han har körkortet.

Svar: Ja, äntligen! Som han har väntat på detta! Och det gick faktiskt riktigt bra, du vet ju hur vägen ser ut men han höll sig intill kanten och jag var inte nervös för vare sig den sidan eller mötande bilar! Tror att han kommer att fixa detta galant. :)
Anna

2015-08-13 @ 08:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0