ensam i skogen

När jag var ute för ett tag sedan mötte jag ett äldre par som var lite bekymrade över att jag gick ensam i skogen. Men jag tänker att det nog är så att man knappast är ensam när man är ute i skogen, bara det att man sällan ser sällskapet ifråga.

Nu är det väl så att jag sällan kollar efter djur på mina turer i skogen men just den här lille krabaten dök upp precis framför mig i blåbärsriset så den var svår att missa. Hen var nog inte heller direkt beredd på att någon skulle komma och snoka i samma område som hen så den gjorde sitt bästa för att gömma sig under närmsta sten.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Persson

Men usch, det där är väl en grävling? Lova mig dyrt och heligt att du springer åt andra hållet nästa gång du ser en sådan! Du behöver iallafall inte gå fram och ta ett kort! Galning!

Svar: Visst är det en grävling men jag lovar att den inte hade en tanke på att attackera mig. Och såå nära var jag inte, zoomfunktionen är bra på så vis att man liksom inte behöver krypa inpå djuren.
Måste dock erkänna att flyktinstinkten däremot slog på stora trumman när jag höll på att gå in i ett spindelnät med tillhörande gigantisk spindel. DEN stannade jag inte för att ta kort på!!! Fy...
Anna

2015-07-31 @ 19:19:03
URL: http://minalivstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0