det blir inte alltid som man tänkt sig

Dagen började med huvudvärk. Inte så himla skoj start men då huvudvärken var av den mer vanliga sorten så  fanns det hopp om en bra dag efter en panodil och lite kaffe. Liten gul katt gjorde sitt bästa för att trösta matten på morgonkvisten, det är antingen det eller så försöker han ta över kudden. Tur jag har fler kuddar om det skulle visa sig att han försöker utnyttja mattens svaghet till sin egen fördel...

När jag väl piggnat till en aning så tänkte jag bege mig till simhallen en stund. Det stod på planeringen redan igår men då kom det väldans fina vädret så jag gick en långpromenad och spanade efter vårblommor istället. Eftersom det blev ändrade planer igår så stod alltså väskan färdigpackad och klar för dagens aktivitet. Någon verkar dock vara lite nyfiken på vad matten hittar på när hon går iväg med ryggsäcken och såg nu sin chans att själv ta reda på det när det fanns en liiiten öppning i väskans dragkedja. Lilla Grå avslöjade sig i sista stund och fick istället stanna hemma. Matten får uppenbarligen kolla sin packning noga hädanefter. Tror vare sig Lilla Grå eller simhallspersonalen skulle uppskatta besöket...

Jodå, gårdagens vårblommespaning gav resultat, både tussilago och en liten blåsippa hade vågat sig fram i solskenet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0