artikel i tidningen Hälsa

I samband med att jag vann Hälsovinsten vid Blodomloppet förra året så tyckre redaktionen på tidningen Hälsa att de ville veta mer om min historia så de frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp på en intervju som skulle bli ett nystartsuppslag i tidningen. Efter många om och men, inte-kan-väl-jag osv beslutade jag mig ändå för att jag visst kan. Åsikter om rätt eller fel kommer finnas ändå och de som tycker att det är fusk att gå ner i vikt med hjälp av en gastric bypass kan ju bara låta bli att läsa just det uppslaget i tidningen och ärligt talat, det är ju faktiskt mer deras problem än mitt.
 
Sagt och gjort, sent i höstas blev jag så intervjuad och för någon månad sedan kom det en fotograf som tog en himla massa bilder. Inför fotograferingen fanns det vissa önskemål på klädseln. Helst skulle den vara vårinspirerad, gärna ljusa färger, inga för stora kläder - det skulle ju synas att man gått ner i vikt och framför allt - inga svarta kläder. Jo men visst, sådär i början av april består garderoben verkligen av ljusa, lätta, åtsmitande, icke-svarta plagg. Hm, undrar vad som hände med tanken att köpa mer färgade och mindre svarta kläder? Det blev till att rota länge i sommargarderoben för att hitta något som skulle funka.
 
Och nu finns min tidningsdebut i affären! En märklig känsla att se sig själv på ett stort uppslag måste jag säga. Och jag har faktiskt inte läst igenom hela artikeln ordentligt. Visst, det är ju min historia men det är någon annan som har valt vilka delar som kom med och det känns lite konstigt att se den berättad genom någon annans ögon. Tveksamheten jag kände före publiceringen var nog alldeles i onödan, hittills har den feedback jag fått bara varit positiv! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Lika mycket fusk som att använda sig av viktväktarna, matdagbok eller något annat skulle jag säga. Dvs inte alls. Det är ett hjälpmedel, det är ju fortfarande du som har gjort jobbet :)

Jag är så imponerad! Finns den att läsa på nätet? :)

Svar: Tack! :)Den finns att läsa men de har gjort det onödigt komplicerat, man måste först ladda ner något och sedan bli medlem någonstans, antagligen för att man hellre ska ge upp och köpa lösnummer istället!
Anna

2015-05-18 @ 12:03:48
URL: http://hannahpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0